Älskade tjejer!

Åh vad skönt det var att komma hem idag och mötas av två glada nybadade tjejer. De gav mig massor med energi, efter tretton timmar på jobbet med öronvärk. Blev genast piggare av deras glada berättelser om dagen.
Novalee fick ett russinpaket sen satt vi i soffan och pratade medan hon åt russin. Jag ville oxå smaka:
-Får pappa smaka?
-Ja. (Sen ger hon mig ETT litet russin)¨
-Tack! Kan jag få ett till?
-Ne pappa, nu räcke de. De Noale duttin (Nej pappa, nu räcker det. Det är Novalee´s russin)
Vad underbar hon är, efter en stund orkade hon inte fler.
-Nuuuuuu pappa duttin, MAMMA! Pappa duttin nu!

Nu sover hon och min andra guldtjej har precis kurerat mig med kall daim-glass och varmt honungsvatten med krossad halstablett i. Gott och bra för min hals/näsa/öron.
En arbetsdag till väntar imorgon sen måste jag ringa doktorn på måndag och få penicilin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0