Matlagning

Igår innan vi la oss målade vi äntligen klart taket i köket så nu är det vitt och fräscht! När loppan som förövrigt sovit de två senaste nätterna i sin säng utan att komma in till oss vaknade i morse så gick hon och jag upp och dammade hela huset, när Therése vaknat så var det bara till att dammsuga för att sen spara golvtorkningen till ikväll.

När vi var nyduschade alla tre pälsade vi på oss och tog en underbar promenad i vintersolen som redan höll på att gå ner. När vi kom hem tinade vi kycklingfileér och hjälptes åt att laga mat alla tre. Loppan satt på bänken och frågade vad allt är.

-Va e de
-En kniv
-Va e de
-Skärbrädan
-Va e de
-Spisen
-Va e de

Så har hon hållit på hela dagen! Än så länge är det bara charmigt! :-)

Therése lärde mig att laga fyllda kycklingfileér, idag blev det med vitlöksost och soltorkade tomater. Mums!
Sen satt vi i köket och njöt av den goda maten och det fina taket. Nu sover tjejerna och jag sitter här och hoppas att Thérese ska vakna en stund innan det är dags att sova för natten. Kanske skulle ta och torka golven och sen sitta i soffan tills det torkat.

Just det, jag läste böcker för loppan innan hon somnade. Då är det en bok där hon själv ska fylla i djurens namn och det är en bild på djuret bredvid. Exempel:
Vem är vaken innan solen stiger upp?
Det är nog en morgontidig ....! (Tupp)
På sista sidan i boken är det en gädda där det står:
För vem är alla mörtar rädda?
Jo, för gamla farbror ...!
BARBRO! utbrister Novalee, farbror Barbro!
Va? säger jag
Nej, farbror gädda, inte Barbro säger hon då!

Haha hon är underbar! Vet inte om det är jag som lärt henne det eller om någon annan som läst boken för henne och lurat i henne att säga farbror Barbro!
Jag skickade genast ett sms till Andreas och trodde han lurat i henne det men han var oskyldig.

SNART ÄR DET JULAFTON (ska bara jobba två dagar först =/ )

Kommentarer
Postat av: Jannice

Ha ha, gäddan hette såklart Barbro, förstod du inte det Jens ;) =D Bra att du blivit bättre på att uppdatera din blogg, du var riktigt värdelös på det ett tag!

2008-12-21 @ 22:32:31
URL: http://arvidskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0