Novalee pratar

Idag ringde Novalee mig, hon är underbar! Ulle-Gulle Ulle-Gulle skrek hon! (det är en figur i babarboken vi läser hemma)
Sen berättade hon glatt hur mycket snö det var hemma. Titta pappa! Töö! Mycke tö!! Hon hade sprungit upp ur sängen i morse och stod sen i fönstret i vardagsrummet och tittat ut!
När jag kom hem skyndade vi oss ut för att åka pulka, det var dock mest Mao som åkte, jag och Novalee gjorde en snölykta som fortfarande lyser i vintermörkret! Vi lyckades inte få till nån snögubbe, hoppas vi får fler chanser!!
Tänk va skönt det vore om vi kunde få ha snön och kylan kvar! Inga slask för oss tack! Snart är det jul! Längtar!!

Novalee ringde till morfar ikväll och talade om. Moka (morfar) Ball bil. Momo ockå ball bil.
Hon har en flagga som hon fick förra sommaren av en tant i Bulgarien. Den viftar hon med och säger: Bullegagien!
Sen vet hon vilket land hon bor i, det låter ungeför "Gekie" (Sverige)

Det slog mig just att vi filmar alldeles för lite, måste ta tag i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0