Update

Novalee pratar mer och mer för varje dag. Hon snappar upp ord från omgivningen och helt plötsligt kan det komma ord som vi inte visste hon kunde.

Redan i (kiss och) bajs-åldern. När hon ritar så ritar hon bajs (ritar förresten runda ringar nu). Sen har vi en liten porslinsgris med tomteluva som hon brukar leka med. När hon en dag vände på den såg hon knorren, då rynkar hon på näsan och säger
-Uuuh, dä bajt, giken bajta (det är bajs, grisen har bajsat)
Therése säger att det kanske är en snopp (för det har hon börjat fundera lite över också, Novalee alltså! =))
-Neee, skrattar Novalee först, eller Aaaa säger hon sen förtjust och skrattar ännu mer! Dott! (dotten)

Om man pratar med Novalee om flickor och pojkar och talar om att pojkar har snopp så tar hon nånting ur luften eller från byxbenet och sätter det på näsan. Frågar man vad hon gör så flinar hon bara? Vet inte om hon tror att Snor och Snopp är samma sak? Hmm..

Novalee sjunger massor och gör rörelser och dansar till sångerna, hon kan fler låtar och texter än jag tror jag. Förstår inte hur de kan lära sig så lätt. Man skulle ha en tvåårings hjärna. Vad smart man skulle va! =)
Favoriterna är sånger från öppna förskolan och från ett kassettband med en julsaga på, hon kallar det Lalla-bande.

Igår åkte Therése för att träffa Angelica i Örebro, jag och Novalee åkte till pappa för bära ut ett skåp. Sen följde Jenny och Andreas (min syster och hennes karl) med oss hem och var barnvakt så jag kunde måla kökstak. De pallade inte att vara inne så länge utan åkte till skogen för att hämta gran till pappa (farfar). Jag fortsatte att måla. När de kom hem gick jag ut för att möta Novalee så gick vi till brevlådan för att hämta posten. Det är inte långt men Novalee började gå saktare och saktare sen vek sig nästan benen.
-Noale tlött pappa, tlött i beben! Gått i kogen. (trött i benen, gått i skogen)
Så hon fick gå in och vila i soffan och titta på Lotta (på bråkmakargatan)

Therése kom hem sent, då myste vi i soffan och Novalee fick äta sin Lelle (välling) där. T hade köpt jättefina skor och nya (LACK)bord på Ikea till vardagsrummet, nu blir det vitt! Perfekt! :-)
Nu kraxar Therése från sovrummet:
-Det här ska Angelica få fan för!!
-Jag kan inte röra mig, har träningsvärk i hela kroppen, tillochmed i stortån!

Ska nog ta och dra henne ur sängen nu, kanske ska sätta henne framför dammsugaren! Haha nej då är jag hemsk, den styr nog jag idag!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Ida är också i kiss-och bajsåldern. I förra veckan låssasmatade hon mig med bajs, mums! Ida lärde sig att rita runda ringar i tisdags =) Visst blir man stolt.



2008-12-20 @ 18:20:04
Postat av: Sophie

Ni har en sån duktig tjej. Ni har verkligen gjort ett helt perfekt jobb med att uppfostra henne. Du kommer att få ett tufft jobb med att hålla finniga små målbrottsspojkar borta från henne när hon växer upp =)

Så fin och underbar är hon Novisen

2008-12-20 @ 18:31:43
Postat av: angelica

tss vadå ja å fab ör d var ju hon som knatade på.........:-)



massa krams

2008-12-21 @ 00:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0