Vecka 7+0

Samtidigt som det känns lite snopet att bli tillbaka flyttade drygt två veckor av graviditen så känns det helt underbart och tryggt att ett litet hjärta pickade där inne i det 1 cm lilla fostret.
Är det inte konstigt att något så litet kan göra så mycket med Therése. Hon mår illa och är jättetrött även om hon sovit tolv timmar. Sen har hon ett jätte sug på konstiga saker. Bebisen verkar gilla potatis! Vi har inte ätit pasta på snart två månader, men det är gott med potatis!! Vi varvar med pannkakor ibland. En kväll/natt, klockan var nästan tolv, blev T sugen på pannkakor med grädde (då visste vi inte ens att hon var gravid). Snäll som jag är gjorde jag det åt henne. Vi sa båda två att om hon inte var gravid måste det va någe galet. Vad jag skrattade när T sen ringde mig och sa att testet hade visat positivt! Inte konstigt du absolut skulle ha pannkakor mitt i natten!! (OBS! Therése har egentligen aldrig gillat pannkaka)

Åh vad jag/vi längtar! Ska kräva minst två månader ledigt i sommar, från mitten av juli till mitten av september. Då hinner jag ha sommar med loppan, föda barn, tidiga sommarmornar med bebis, loppan 3 år och min och Therése födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0