En helg i Mora

I fredags efter jobbet åkte vi till Mora för att hälsa på Therése´s kusiner. Det är en höjdpunkt varje år att hälsa på dem! Tvillingarna som nu blivit elva år är helt underbara, särskilt Sebastian med sina härliga kommentarer! När vi kom dit visade de sina katter och Therése kommenterade att Sebbans katt minsann var lite knubbig.

-Ja, han tycker om mycket mat, precis som jag! (Sebastian gillar verkligen mat och har alltid haft en liten kula på magen)


Tyvärr somnade jag när jag skulle lägga Novalee så jag missade några timmar med skvaller och prat på kvällen. Therése passade på att prata lite skit om mig haha, bland annat hur manlig jag är som vill ha en kanin. Men det är faktiskt Novalee som önskar sig en, hon tjatar och tjatar på mig när inte Therése är med! Det är säkert! =)


På lördagen var det bestämt att vi skulle åka till Orsa björnpark om vädret höll och eftersom det inte regnade när vi vaknade så bar det iväg efter frukost! Första stoppet var vargarna som hade två små söta valpar! Häftigt att se djuren på så nära håll, de verkar ha det bra där med stora områden att röra sig på!


Smart som jag/vi är glömde vi ta med en tröja till Novalee så när himlen öppnade sig och det började regna fick Novalee låna min tröja (Therése kloka idé), den räckte ner till fotknölarna! Perfekt då slapp hon frysa kraken! När vi väl hittade skydd mot regnet var vi redan blöta (åtminstone jag då vi hade ett paraply för lite med oss). Det var då jag såg ett rep man kunde dra i! Det stod att en björn kunde dra ett byte eller något till en vikt av 400kg så fanns det ett rep man skulle dra i och då visade det sig på en display hur många kilo man orkade. Skulle visa min styrka och tog i för allt vad jag orkade, visade lite över 100kg och jag tog spjärn (i leran) och tog i lite extra, TJOFFF! PANG! Undan for mina ben och pang ner i backen, det var liksom lite halt då det regnade! Kan tillägga att jag hade vit tröja och vita byxor, innan jag ramlade. Nu var de vit/bruna!


Vid ett stängsel satt en björn som vi gick fram för att titta på, den ville visa sin bästa sida och satte upp ramen (tassen) mot staketet som att den vinkade, så bet den i stängslet varpå farbror Roffe utbrister: Oj! Titta tänderna grabbar! Sebastian kommentarernas kung svarar snabbt: -Vaddå? Är dom oborstade?

Vi höll alla på att dö av skratt utom Sebban som inte förstod vad han sagt som kunde vara så kul. Det är ju faktiskt jätteviktigt att borsta tänderna! Bra Sebastian! Du har gjort min helg! =)


Sen kan ni (åtminstone ni som känner Therése) lista ut vad björnen gjorde sen. Vad gör alla djur när Therése tittar på dem? Just det! Björnen särade på benen och visade vad den hade samtidigt som han kliade sig ogenerat och tittade henne djupt i ögonen! Haha, det slår aldrig fel. Är det inte surikater, åsnor eller lamor så är det alltså en björn! Säger ju att du får vem som helst att falla älskling!


Tillbaka i Mora jagade Novalee katterna, Mao, mao! Kom Mao! Tur att katterna var tåliga, Novalee älskar dem! När de tröttnade sprang de under sängen och gömde sig. Förtvivlad kommer Novalee och hämtar oss och visar att Mao ligger under sängen och vill att vi ska ta fram dem!


På kvällen blev det taco och röd vuxensaft! Mums! Plötsligt ropar Rasmus: Titta där går pizzabagaren! Vi tittar ut genom fönstret och ser en mörkhyad man gå förbi.. hmm fördomar Rasmus? Nej men de brukar ha sådana kläder menar han! Så det var inte hudfärgen du syftade på då? Jo kanske lite.. 11-åringar är ärligt härliga!


Vid 22-tiden lyckas vi få "barnen" i säng och vi blir nog alla utom Therése lite röda om kinderna! Tomas som för tillfället bor i Vällingby och jobbar i Stockholm berättar om vart han brukar hänga på helgerna. En lördag hade han och en kompis lyckats prata sig in på melodifestivalens efterfest! Inte nog med att de kom in på festen, de var dessutom in i VIP-loungen och hängde med Christer Sjögren, Krister Björkman, Nordman, Kattis Ahlström, LINDA BENGTZING m.fl. Fick se lite bilder med de och kändisarna, rätt coolt!


På söndagen packade vi för att åka och när vi sitter i bilen kommer Sebastian springande med två pixi-böcker och en Teletubbie-docka som han ger till Novalee. Åh va snäll du är Sebban säger Therése! Äsch det är från oss alla! Han är så omtänksam och har såna härliga kommentarer på allting, hoppas de kommer och hälsar på oss senare i sommar!


På vägen hem gjorde vi ett obligatoriskt stopp i Leksand på knäckebrödsfabriken där vi köpte på oss 10kg bröd för 150 kr! Sen blev det ytterliggare ett traditionellt stopp vid Kupolen och McDonalds i Borlänge. Nu sitter vi på motorvägen hem i spöregn och åska! Det blixtrar, smäller och vi är tvungna att åka i 40-50 km/h för att det är så mycket vatten på vägbanan. Lite otäckt faktiskt, det står bilar efter kanten som väntar på att regnet ska avta. Vi åker vidare, Therése kör, jag skriver blogg, loppan sover gott. Hon är så söt. Therése sa till henne att hon är mammas tjej. Är du mammas tjej? Vems tjej är du? Hon svarar bestämt gång på gång: Pappas tjej! Med ett flin. Vi försöker igen: Är du mammas tjej? Men samma svar: Pappas tjej! Haha jag älskar dig loppan!


Nu har det slutat regna, vi är i Ludvika. Ungefär 1,5 timme kvar. Ska åka till Arboga och hämta mössen, de har haft semester hos svärpäronen! Batteriet är nästan slut i datorn, somnar nog jag med en stund! Tur att Therése älskar att köra bil ;-) Du är bäst älskling! Älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag tycker att det är manligt med män som gillar kaniner. Jätte manligt :)

2008-07-21 @ 07:39:08
Postat av: Jannice

Mmmmm, jag också. Det är så manligt så jag blir nästan rädd ;)



2008-07-22 @ 10:33:47
URL: http://arvidskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0