Icka och barnen kom på besök

I morse strax före åtta fick jag ett sms av Angelica där hon frågade om det var för tidigt att ringa till Therése. (Jag var på jobbet och min sessor hemma med sovmorgon). Jag ringde upp Angelica och kom fram till att det var på egen risk att ringa så hon valde att vänta till efter nio åtminstone. Ungeför såhär gick samtalet mellan Therése och Angelica:
-Hej det är Angelica
-Hej
-Sover du?
-Ja
-Din karl har lovat att vi ska ses senare idag
-Vem då?
-Har du flera karlar?
-Nej
-Jag ringer och påminner dig om det när du vaknat lite senare.

Det gjorde hon och efter jobbet idag for vi ner på stan för att möta upp med dem vid stationen. Sophie följde oxå med. Zakk som knappt är 1,5 år är lixom redan storebror. Lilla Zakk är så söt och kramgo men en riktig buse. Jag fick agera pappan som jagade efter Novalee och Zakk när de försökte smita iväg ut och jaga fåglar eller springa och leka med teburkarna på kafét. Icka hade fullt upp med att mata lilla Nikki och samtala med Sophie och Therése då de inte setts på några veckor.

Jag hade glömt hur små de kan vara, bebisar. Nikki vägde knappt 3.800, pluttan. Jag vill oxå ha en sån. Varför tar det ett tag innan man kallar en bebis för sitt namn eller för hon eller henne. De flesta säger ju "den". Ta den här! Den har bajsat. Den är ledsen. Skumt.

Efter fiket drog vi iväg till Ahlöfsparken och lekte i "båten" Novalee skulle självklart klättra högst upp i tornen och stegarna som fanns så efter henne samtidigt som Zakk satte fart mot vattnet. Fullt upp =)
-Vart ska du Zakk?
-Vatten, bada
-Nej Zakk, du ska inte bada (säger jag och skakar på huvet)
-Mmjo menar Zakk, nickar och flinar som bara Zakk kan.
Så fort vi vände ryggen till satte han fart mot vattnet. Novalee lyssnade ovanligt bra idag, duktig tjej!

Angelica är nog slarvig på riktigt, undrar vad hon ska skylla på när hon inte kan skylla på amningsdemens eller graviditet. Hon har liksom tappat bort mobilen. La den på biltaket och åkte iväg haha! Idag berättade att hon höll på att glömma Nikki när de var på väg till BVC! Haha du är bäst!

Sophie lyckades inte få med Walle men han behövde tydligen vila. Tror han är lite rädd för att träffa små söta bebisar och snälla barn. Vet själv hur lätt jag smittades första gången jag och Therése hälsade på lilla Dannis! Jag smälte på en gång fast jag sagt innan att jag inte ville ha barn än. Men vad vore livet utan Novalee och hennes vänner. Visst skulle jag fortfarande ha världens bästa fästmö men det vore inte samma utan barn!

Snart flyttar vi! Tycker om er vänner!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, klockrent samtal!

2008-07-15 @ 00:05:54
URL: http://fliippan.blogspot.com
Postat av: sophie

haha mjo men walle å ja ska ju börja göra barn om en månad typ eftersom ja har fått jobb:P

2008-07-15 @ 10:48:16
URL: http://www.wallesfis.blogspot.com
Postat av: lilltjejen

någon bebis på g för er då? :)

2008-07-16 @ 19:17:32
Postat av: Jannice

Nuuuuuuuuu har jag uppdaterat =D



Hälsa T och krama Novisen från oss!



Kram!

2008-07-17 @ 13:38:42
URL: http://arvidskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0