"Föräldrautbildning"

Så ser inte jag på det, jag ser det som att träffa andra som också väntar barn. Vi var precis som förväntat de enda i gruppen som har barn sedan tidigare. De andra såg det dock som en bra grej (tror jag). De frågade massor och fick nog bara positiva tankar från oss kring förlossning och föräldraskap. Annars är (var) man mest orolig när man väntar (väntade) första barnet. Nu försöker jag och Therése vara öppna för att vad som helst kan hända och att det inte ska gå lika lätt denna gång, eller att det ev. kommer att gå alldeles för fort.

Varje graviditet är en ny graviditet, och varje förlossning skiljer sig från den andra.

Det är mitt motto, ser fram emot den dagen jag kan vara gravid, det verkar coolt men jobbigt! =)

Novalee har varit med farmor hela dagen, det hade såklart gått jättebra. Sedan vi kom hem har hon varit världens underbaraste och vi har lekt, ätit och mysit i soffan. Nu ligger hon på min mage och tittar på Scooby doo! Therése är i köket, hon fick en craving tror jag. Hon håller visst på att göra en smörgåstårta bara sisådär. Ska bli gott. Om jag får smaka alltså! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0