Ledig torsdag!

Idag var en fin dag, till att börja med åkte vi in för att lyssna på bebisens hjärta. Therése var först själv inne hos BM och pratade medan jag och loppan lekte i väntrummet sen gick vi in och lyssnade och bokade en ny tid 29:e april. Hjärtslagen låg mellan 140 och 145, enligt mig och Therése betyder det att det är en kille. Då vi läste om det när vi väntade Novalee. Hennes hjärtslag låg upp mot 160 slag/minuten, vi har läst att är det över 150 så är det en tjej och under 150 är det en kille. Vi får se om först 3,5 månad... LÄNGTAR!!

Efter besöket hos BM ringde T till Sophie och lurade ut henne och barnen till oss efter Ida slutat dagis, så först svängde vi in på LIDL (en jävligt bra affär!) för att köpa en god bulle och en klase bananer. Sen fortsatte jag till Smedby för att köpa 80 stora ägg (20 var till svärfar). Ät ägg så får du skägg sa alltid mormor till mig vid påsk! När vi kom hem gjorde T en supergod omelett!! SMASKENS! Loppan fick pyttipanna då hon var sugen på det och inte gillar ägg.

Sen gick vi ut och påtade i trädgårn, blåste lite löv med lövblåsen vi lånat av pappa sen började jag kratta dit sladden inte räckte. Då kom Sophie, Ida och Phillip. Barnen lekte i trädgården, sandlådan, gungade och hoppade i mina lövhögar. Sen fikade vi och Therése blev rastlös så vi började förbereda platsen där pallkragarna ska stå. Förlåt Sophie att vi inte var så sociala men det var jättekul att ni kom! Vi kommer en dag och firar Phille!

Jenny kom på moppen när vi satt och fikade. Innan hon åkte hem hjälpte hon oss att förflytta 10-12 skottkärror med jord/sand/lera som vi nu har som underlag för pallkragarna. Det fick räcka för mig, först krattning och sen ösa jord. Jenny däremot hon hade sprungit 6 km och nu är hon och tränad rugby å kanotpolo i 2,5 timme. Galen!

Therése är på stickcafé, jag och Novalee gick in och åt. Novalee åt massor med pytt i panna (igen), när det var slut och hon inte var mätt åt hon massor med omelett av mig. Hon tyckte om! Hon var lika förvånad som jag då hon visste att det var ägg i. Svampen vägde upp smaken! Efter maten läste vi böcker på soffan. Sen jagade vi tandtroll och Novalee gjorde i ordning sin välling själv, jag hjälpte till med mängden vatten bara. Duktig tjej =)

Funderar på att starta tv-spelet väntan på älskling!

Kommentarer
Postat av: Jenny

lite galen kanske ja är, men de är bra nån måste vara det med :p hehe! de var kul å hjälpa till å skönt att vara ute i de underbara vädret :D

2009-04-04 @ 00:29:29
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0