Moder natur och skogens konung

I morse, klockan ringer 05.00. Solen är redan en bit upp över horisonten. Underbart!
05.05 sitter jag i bilen, matlåda och mackor ligger redan i väskan. Först ett par hundra meter hemifrån ser jag räven som håller till på gärdet hemma. Han tittar på mig.

Therése och jag brukar alltid säga att vi aldrig får se någon älg trots att det borde finnas massor i vår närhet och andra har sett dem. I morse fick jag nita bilen då det stod en stor älg på vägen. Jag stannade och tittade på den, den flyttade sig inte förrän dennes "kompis" kommit springande över vägen. Då ställer de sig ca 10 meter in i skogen och tittar på mig (tror jag) När jag sitter där (stilla, jag vill ju inte åka iväg när jag äntligen få se älgar så nära inpå) kommer det plötsligt en till älg älgandes precis framför bilen. Ungefär som på Kolmården =) Jag står kvar och tittar på dem tills de långsamt knatar in i skogen på andra sidan vägen.

Någon kilometer längre fram ser jag något skutta/springa snabbt över ett gärde precis intill vägen. Tror först att det är en hare men inser snart att det är en grävling. Det har jag heller aldrig sett någon levande förrut. Ser dem ligga vid vägkanterna och jäsa varje år men har alltid sagt att hoppas jag slipper köra på någon själv någon gång.

Nu ska jag se vad som finns att göra på jobbet, blir nog till att surfa på internet en timme. Vi har stopp/städ -vecka på jobbet och det mesta verkar vara klart redan. Är dessutom själv fram till 07.00 då mina skiftkamrater inte dykt upp än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0