Morfar 79år

För fyra år sen var vi på 75-årskalas, minns den dagen. Therése och jag hade bara varit tillsammans i 4,5 månad. Morfar och mormor bodde kvar i huset på Sofiedalsgatan, där de alltid bott. Farfar och farmor var där och åt tårta.

Efter det har det hänt massor. I mitt och Therése liv har det vuxit kärlek och Novalee har kommit och ett syskon är på väg.
Bara några månade efter fanns inte farmor kvar, mormor fick cancer och även hon finns inte kvar =( Farfar lever ensam men mår bra. Morfar bor på ålderdomshem/sjukhem och är inte direkt pigg.

Idag var dock morfar pigg och hans bror och svägerska var med och fikade. Det var kul. Många dagar vet man knappt om morfar förstår vem man är eller vad som händer. Innerst inne vill han men kroppen lyder inte (Alzeimers och Parkinsson). Idag när vi skulle åka därifrån kramade jag honom och då sa han till mig: "Hej då min pojk". Det värmde i hjärtat på mig! Älskar dig morfar!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu blev jag ju ledsen, saknar mormor å farmor. Å dum är man som inte hälsar på morfar oftare, får dåligt samvete.. fast det är jobbigt att åka dit för man vet aldrig vad man möts av om han är pigg å glad eller om det är en dag då det inte är bra. Vill bara vara där på de bra dagarna, orkar inte se sjukdomen. Kram

2009-04-21 @ 11:19:23
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0