Cykeltur och semlor

När jag kom hem från jobbet byggde vi lite lego innan jag lyckades övertala Novalee att det var dags att prova cykeln hon fick i julklapp utomhus. Stödhjulen fick jag till att börja med släppa på då Therése sättit dem så lågt att det blev en fyrhjuling och bakhjulet bara slirade på den halkiga vägen! Novalee cyklade (som väntat) hur lätt som helst. blev nog 1 km innan vi gick in för att laga mat (Therése var under tiden och storhandlade).
När vi kom in frågade jag Novalee vad hon ville ha för mat varpå hon svarar: Pyttipanna! Det låter så sött när hon säger det! Så Pytt i panna blev det och stekt ägg till kocken! =) När vi satt och åt kom T hem med semlor från Håges (konditorit). Snabbt bort med maten för att mosa i oss semlor!! Supergott var det!

Nu ska vi försöka hålla oss vakna genom filmen på 3:an, Therése gör det genom att mosa i sig morötter och gurka. Kan tillägga att hon inte tål gurka så hon kommer snart se ut som en prickig korv på halsen och runt munnen! Älskar dig Therése! Tack för att du handlade idag och jag slapp =) Tack oxå för att du bär mina (våra) barn! Du gör ett bra jobb sessan!

Förresten! Igår var vi på badet med Ida, Phillip, Sophie och Jenny! Det var superkul, även då var 2-åringarna superduktiga! Som två fiskar! =) Försökte lära Phille att koka kaffe i vattnet men det slutade med att jag lyckades doppa hans ansikte i vattnet, tur att han mest tyckte det var kul!
Om vi också får en kille kan det bli en Frans-Jaeger kom Therése och jag fram till över semmelfikat ikväll! OBS! Ta oss inte seriöst!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja visst var de kanon!! :)

frans jaeger vore väl coolt,men då ska de stavas med Ä - frans jäger. hahahahahaha

2009-01-15 @ 21:36:22
Postat av: sofia

men ÅH varför försvinner alltid mitt namn? :S

2009-01-15 @ 21:37:36
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Minlyx

funkar det att komentera nu??

2009-01-16 @ 20:08:40
URL: http://minlyx.blogg.se/
Postat av: Minlyx

funkar dte att komentera???????????

2009-01-16 @ 20:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0