Har massor i huvet som jag tänkt blogga om.

Har bara tagit mig tid att sätta mig vid datorn.

Till att börja med så har julhelgen varit helt underbar. Massor med god mat, fina julklappar och umgänge med nära och kära!

För en vecka sen idag (söndag) fick vi reda på att min kusin Josefin och hennes Per ska ha barn samma dag (bf=20e juli) som vi. Som om jag inte visste det tidigare! Redan när de för ungefär en månad sen (tror det var 10e dec.) var här och lånade klippmaskinen så var det något vi misstänkte. De har för det första aldrig varit här tidigare och inte heller så intresserade av Novalee men nu var det mycket frågor och när vi tjatade lite på att det vore dags för dom också så sa de typ, ja vem vet?
När vi sen träffades den 13:e på julbordet med Ivarsson släkt och anställda var det något som inte stämde, Josefin kom inte och hälsade när hon kom utan satte sig i soffan och satt sen där. När jag satte mig och pratade med henne var det som om hennes ögon sa: Jag är med barn! Hon var även ovanligt svullen över magen och brösten (som var stora innan) hade nog växt en del. Jag vågade inte säga nått dock.
Veckan innan jul nån eftermiddag ringde våran telefon och det var vår barnmorska som ringde:
-Ja hej Jens, egentligen är det inte er jag vill nått. Jag har letat överallt men hittar inte något nummer till Josefin Ivarsson. Vet du möjligtvis vem det är?
-Ja, det är min kusin. Du kan få hennes mobilnummer svarar jag samtidigt som jag jublar inombords då jag misstänker att mina tankar om att de är med barn är sanna. Låtsas dock inte som att jag förstår varför hon söker henne då hon knappast får göra så, hon har väl tystnadsplikt tänker jag!!
Jag berättar direkt för Therése om samtalet men hon tror att det var nån annan anledning till att hon sökte Josefin.
 När vi sen var hem till faster å farbror (Josefins föräldrar) och käkade förra lördagen (27e) satt jag bara och väntade på att Per skulle ställa sig upp och berätta "nyheten". Vi var flera som la märke till att Josefin inte drack nånting utan agerade chaufför och det brukar vara Per som kör när de ska vidare på krogen.
Dagen efter (söndag) fick alla reda på det (utom jag som listat ut det för länge sen) ;-D

Som om inte det vore nog så håller de dessutom på att flytta ut hit och idag var vi de första att hälsa dem välkomna ut till oss på landet! Perfekt att få två så underbara människor så nära att springa med barnvagnar ihop med! För lite info för er som inte vet vilka de är så är Per 85:a och Josefin 88:a Nu hamnar vi i samma föräldragrupp! :-)


Nyåret
Eftersom de flesta vänner skulle festa, Therése föräldrar skulle vara själva och äta skaldjur, mina föräldrar låg febersjuka och jag skulle jobba 12.00-18.00 så bestämde vi att vara själva, äta trerätters och skjuta lite raketer. Det var bara helt undebart och skönt! När jag kom hem så tog jag och loppan en dusch, Therése hade precis hunnit färdigt med maten som smakade fantastiskt som vanligt när min kära sambo gör den! Efter maten började Novalee bli trött så då tog vi oss ut för att skjuta raketerna. Novalee sa att änglarna kunde se dem också.
När loppan somnat och klockan var ca 22.00 så höll vi också på att somna så jag sa att vi måste göra nått för att hålla oss vakna. Dagen innan hade vi köpt tapeter och golv till hallen för julklappspengarna så vi började lite smått med att sätta upp tapeter. 23.45 satte vi oss framför teven med varsitt glas alkoholfri skumpa med massa frysta jordgubbar i. Vi skålade och hånglade traditionellt in det nya året! Fyra år tillsammans och tre år sen vi förlovade oss i La tour Eifel (Eifeltornet, Paris). Jag älskar dig Therése!!
Efter lite mys i fönstret och spaning efter alla grannars fyrverkerier som lyste upp nyårnatten så fortsatte vi tapetsera! Strax före 03.00 var vi klara och gick trötta och la oss. Shit va fint det blev! Vita tapeter med silvermönster.

Igår fick jag hjälpa farfar att köra in ved, han är 80 år och har lunginflammtion men envis och kunde inte låta bli att skotta undan lite snö. Shit va snö det kom förresten! Underbart! Tur att den var lätt för det var mycket att skotta! Sen fick jag hjälp av pappa att planera och komma igång med golvläggningen i hallen. Mamma gjorde pizza och kom hit med så åt vi gott och tittade på teve. När Jenny åkte hem vid midnatt kunde jag inte låta bli längre utan fortsatte med golvet och blev klar strax efter 02.00. Ska förrsten inte påstå att jag är klar för sista biten måste jag mäta till och åka till farfar och såga till men jäklar va nice det blev med svart golv, vit/silver tapet och vitt tak! Therése är designer och tapetserar-drottning och jag är golvläggar-esset! Hoppas vi får pengar över snart och fortsätta med köksgolvet och eventuellt tapeter.

Idag skulle Beatrice (Novalee´s kusin) och moster komma och hälsa på oss under förmiddagen. Vi vaknade dock inte förrän klockan var elva, vi tog en snabb-dusch och satte oss sen för att äta frukost. Då kom dem! Bea och Novalee busade och lekte jättebra! Bea är 8 månader yngre än Novis. Jag gjorde en avancerad måltid bestående av spagetti och stekt korv sen var vi tvungna att skicka hem våra gäster för 15.00 var det julfest och dans kring granen i Hjälmareborg (bygdegården här i byn). Jag och loppan dansade så vi svettiga sen kom tomten med godispåsar till alla barnen! Novalee var den yngsta som orkade dansa hela tiden, det var många andra i hennes ålder där men de tröttnade snabbt men inte vår tjej! Stolt!!

Imorgon ska vi till busborgen i Västerås när jag slutar jobba. Vi ska dit med våra vänner Ida, Phillip och Sophie (Erik med?) Tyvärr hade familjen Arvidsson fått förhinder annars hade vi varit fler! Det ska bli kul att leka med barnen och träffa våra underbara vänner igen! De är en sån fantastisk familj som man inte kan få för mycket av. Träffas dock alldeles för sällan.

Hoppas på att skriva oftare framöver istället för att skriva såhär långa bloggar, tog f-n en timme att skriva!
Ha det bra vänner! Jag älskar er Novalee och Therése!

Kommentarer
Postat av: Sofia

underbart att läsa! :) gott nytt år! kram!

2009-01-04 @ 22:13:17
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Minlyx

haha! Normalt att komentera sin kusins lökar! HAHAHAH! men jag håller med det syntes på henne! och det märktes på dom! Ska bli så jäklans kuul!



Tack för den här julen/nyåret! nu vill jag ha VÅÅÅR! så att vi kan börja pyssla om våran trädgård! grymm golvläggning btw älskling! jag är imponerad!!

älskar dig! puss!

2009-01-04 @ 23:24:57
URL: http://minlyx.blogg.se/
Postat av: Jannice

Vi vet att ni saknade oss, för vi är så himla braaaaaa ;)



Hoppas ni trots den enorma saknaden kunde ha lite skoj iallafall, även om jag förstår att det var svårt! =D



Krama Novisen från Jack och Wilma!



2009-01-06 @ 13:29:31
URL: http://arvidskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0