I remember

All the good times

Tänk vad musik kan väcka känslor och minnen! Satt i bilen och lyssnade på en gammal playlist i Therése mp3-spelare! Det tog bara en låt så började jag tänka tillbaka på barndomen och tiden i Tyringe skola klass 1-5. Det finns så många minnen jag delar med alla oss som gick där då! Det var kvart-över-nio-rasten med massa fotboll och spring, det var kojjorna i skogen och klubben för oss som höll på Björklöven med Peter Asp i spetsen! Det var en underbar tid utan bekymmer!

Det skulle vara kul att hyra fotbollsplanen och gården av de som nu bor i skolan/dagiset och göra en återträff med alla som gått i Tyringe skola under 80 och 90 talet! Grilla, spela plank eller plus och minus! Även lärarna skulle vara välkomna och självklart mat-Ulla och städ-Kristina. Vi var verkligen en stor familj på Tyringe skola, spelade ingen roll om man gick i klass 1 eller klass 6. Som mest var det cirka 50 personer på hela skolan, vissa år var det runt 30. Vi som är födda 84:a var 4 st. 82:a=Jonny, han var ensam. Därför fungerade det som så att klass 1-3 gick tillsammans och klass 4-6 tillsammans. Shit vilka minnen man har, livet går för fort. Vissa saker vill man uppleva igen! Återträff!!?!!

Trots att det bara var fina och bra minnen jag funderade på under dagen så hade jag en klump i magen, en klump av lycka, en klump av saknad!

Under dagen fortsatte jag att fundera och tänkte på resten av skoltiden, kamrater som kommit och gått som alla har en plats i mitt hjärta! Efter skolan började en kortare tid av festande i mitt liv, ja det är sant = jag var full första gången under student veckan. Efter det blev det varje helg under en tid. Var även mycket tid vid datorn, spelade nätterna långa! Tills en dag eller kväll/natt ska jag säga. Det var kvällen jag träffade Therése, det kom att bli vändpunkten i mitt underbara liv. Alltså det blev ändå mer underbart! Hon är och kommer att förbli min enda tjej/sambo/livskamrat/fru? =)

Jag minns morgonen efter då jag vaknar bredvid henne, törs inte vända mig om, inte säga något. Efter ett tag frågar hon om jag lever. Ja svarar jag, dröjer visst kvar ett tag. Får ett meddelande av pappa som frågar var de ska hämta mig. Ehh, hos Matte och Micke svarar jag. Sen går jag dit! Efter några veckor efter lite bowling, några rundor i bilen runt KAK och en juldag och ett nyår så blir vi tillsammans! Året efter åker vi till Bulgarien tillsammans (sommar), flyttar ihop (september), blir gravid (november) åker till Paris och förlovar oss (nyår 05/06), flyttar till en trea (september 06), Novalee föds (augusti 06), åker till Bulgarien (sommar 07), hyr ett hus i Sjölunda (september 07), köper hus och flyttar in (september 08), blir gravid igen! (oktober 08), firar nyår med tapetsering (08/09), myser i soffan (2009-01-24).

Finns självklart massor att skriva och berätta om varje punkt i livet men då får ni komma hit så får ni det berättat för er istället ;-) Förresten har Novalee och Therése bakat choklad-rutor så kom och fika vettja!

Kommentarer
Postat av: sofia

visst är det härligt med minnen! och tänk vad mycket man kommer ihåg när man hör viss musik- underbart! undra om man skulle glömma de sakerna om man inte hade musiken att knyta det an till?

2009-01-25 @ 16:45:48
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja du det har du rätt i tiden är Tyringen den är en härlig tid det, skönt å vara kvar här fortfarande, jag ska nog köpa mig ett hus här jag med å starta en egen skola ;)

2009-01-27 @ 15:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0