19:e juli

Idag är våran bebis beräknad, Therése har inte kännt något speciellt, förrän nu? (skriver mer om det snart)
Efter frukost tog jag på mig arbetskläder och cyklade iväg för att hjälpa pappa hugga i skogen, perfekt väder. Therése och Novalee drog iväg till Rockhammar för att kolla på tyg (gardiner) till bebisens sovrum. Jag börjar på en gång lyfta fram alla stockar till högar och det går bra. Medan pappa sågar ner ett träd och sågar av grenarna släpar och lyfter jag undan eftersom. Efter bara 30-40 minuter känner jag av en liten smärta i ryggslutet ända ner på rumpan. Jag tar en bit till och försöker sen lyfta ytterliggare en ganska stor men känner då att det går inte, jag sjunker nästan ihop men tar mig ändå till traktorn och blir sittande för det håller på att svartna och jag kallsvettas av smärtan.

Mitt första ryggskott. Mamma får komma och hämta mig så jag åker hem för att ta ett varmt bad. Tar en lite starkare alvedon och lägger mig sen för att vila ryggen. Efter någon timme kommer Therése och loppan hem med min favoritläsk, mitt favoritgodis och en tjock kallepocket. Det blir mys och film och serietidning och godisätande men  aj vad ont det gör. Innan de kom hade jag lyckats tagit mig till köket för att värma mat men det är inte skönt.

Vill passa på att tacka Sofia för tipsen, jag har rört mig så gått det går, setat, legat och inte lyftit något. Det smärtar hela tiden men vissa ställningar går bättre.
Nu är det ju inte mig det ska vara synd om då Therése borde vara påväg att föda barn och jag ska stötta henne. Hoppas det är bättre imorgon för jag är för rastlös för ryggskott. Vill inte gnälla såhär men lite synd om mig är det!


Efter mys på sängen med familjen kom mamma, pappa, syrran, brorsan, Anna och Oscar över med sockerkaka och jag lyckades röra mig rätt så mycket (jämfört med att inte ens kunna ta mig till toaletten innan). Loppan fick äntligen leka lite med någon och inte bara själv och med en höggravid mamma. Therése som ändå trots allt lyckats städa lekrummet och möblera om lite! Det blev superbra! Nice darling! ;)

Nu har de åkt och vi sitter och tittar på Anna Nicole Smith, filmen på 5:an. Novalee fick somna på soffan.

Tillbaka till bebisen= Therése har nu nån form av värkar? Kan vara förvärkar men trots ryggskott och att det kommer göra skitont att köra till förlossningen så hoppas jag att det är dags nu. Nu kanske ni hoppar och skuttar och tror att vi är på väg men Therése tror inte att det är dags. Lovar att ni får veta så fort det hänt något positivt, skriver vi inget mer så var det nog inge =) Förresten har både mina och Therése föräldrar semester så vi har lugnt med både barnvakt och skjuts om jag inte skulle fixa att köra. Sen har vi Jenny, min syster. Hon har lovat att ställa upp trots att hon egentligen jobbar mån-ons.

Nu ska jag sätta mig in i filmen och prata lite med älskling! Kram på er vänner!

Kommentarer
Postat av: Jenny

alltid redo :) de fösta ja gjorde efter träningen idag var å kika på mobilen, hade då fått ett sms å utbrast "hoppas dom är på BB" Fia svara: "VA ÄR DOM" me nfalskt alarm.. Sen när ja kommer hem så är ALLA bilar borta ja brast ut i telefon till Elin ja måste snabbt in å se om de stå nån lapp på bordet, tänkt om de åkt.. men flaskt alarm igen :p KOM UT NU BEBIS, du är efterlängtad :D

2009-07-21 @ 00:31:46
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0