kväll

Efter att varit på besök hos MVC ringde farfar och bad mig att plocka alla jordgubbar i hans land. Han hade redan plockat 4 liter, ändå fick jag ihop 3 liter till (och en halv som hamnade direkt i munnen). Gott!! Therése gjorde en supergod födelsedagstårta åt Nikki (och oss) eftersom vi inte varit och firat hennes 1-årsdag än.

Vi lekte och pratade först ute och barnen badade men sen skrämde åskan in oss och tur var det för snart öste regnet ner. Då blev det bus, lek och mys inne. Vi (jag) gjorde en kojja i lekrummet och sen byggde vi med lego (märks kanske att jag hade roligt?) Oskar har blivit en lugn helt underbar kille, helt annorlunda mot den trotsiga tuffa som jag lärde känna för nått år sen. Zakk är oxå underbar (MEN VILD!) =) Han pratar jättebra och säger hela tiden -Kom jag ska visa en sak. Nikki är en söt tjej som inte alls vill lära sig gå själv (bekvämare att bli buren?) Sen la hon sig hela tiden platt på golvet, så sööt! :)

När gänget åkt (förresten glömde skriva nått om Icka..... hon passade jättebra i blont! Snyggt Angelica!! ;)), då hoppade loppan och jag i ett varmt skumbad! Skönt att slappna av och busa med loppan. Hon är underbar! Nu har vi petat i oss några limpskivor och varsin tallrik med fil. Loppan har ätit välling, jag har läst saga och Therése är ute och motionerar. Försöker få ut bebben!! Längtar så! Vi är redo nu, kom uuuuut!!

Jag borde börja måla då vi köpt färg till väggarna i vardagsrummet. Skulle egentligen ha börjat idag men det känns som jag vill ägna morgondagen åt det och komma igång lite tidigare. Om ni undrar så blir det vitt! Det har varit vita tapeter en gång här men de har börjat gulna och är inte så fräscha, det kommer verkligen bli nice och ljust när det är klart.

Igår gjorde Therése blåbärssylt, körsbärssaft och vinbärssaft! Allt är supergott!! Nu är hon över till mamma och plockar några rabarber för att göra rabarb/jordgubbssaft. Det är kul, jag försöker lära mig jag också!! Det är mysigt att sitta i köket tillsammans nu när jag fått upp vit panel på väggarna! Ännu bättre kommer det att bli när luckor är målade och det pipande kylskåpet är utbytt!

En sista grej! Idag fick en kompis till Angelica (bekant till Therése) barn. De var beräknade samma dag som vi (19:e) men de hann först. Sen ringde svärmor och var orolig, hon kände på sig att vi var på BB. När vi kom hem ringde även Therése syster som hade fått skenvärkar, hon trodde det var dags! Sen säger Jenny att även mamma hade känt på sig att det var dags idag. Hmmm! Varför känner inte Therése nått då! Hoppas det sätter igång nu!!

Nu kom hon hem, hon har inga värkar =( Men jag fick blommor =) och rabarber! Kom då på att tala om för henne att jag å loppan har plockat blommor åt henne, de står i en vas på farstubron! Nu ska vi lyssna på lite favoriter på Spotify och göra saft, sen färdknäpp? Om inte min gravida snygga heta söta underbara älskling somnar innan! ;)

Ha dé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0