Målat vardagsrummet

Igår började vi direkt efter frukost att ta bort lister och sätta upp maskeringstejp (eller markeringstejp som Therése kallar det), Sen smackade vi på färg! Vitt vitt vitt! När Novalee tittat på 2,5 film så var hon rastlös. Vi ville dock få färdigmålat så hon fick åka över till farfar o farmor för att leka av sig lite. Under tiden hann Therése göra lasagne och jag måla klart första varvet. Sen åkte vi över å hämtade loppan och tog oss tid till en fika! När vi kom hem käkade vi + att loppan gick och la sig. Jenny kom över och satte sig i en fåtölj, Therése satte sig vid datorn och sorterade bilder + musik. Under tiden målade jag ett varv till men Jenny´s hökögon som kollade så jag inte missade något. När jag var klar hade det plötsligt gått nästan 3 timmar och klockan var 23.30 Vi plockade undan, Jenny åkte hem och Sen höll vi tummarna för att inte behöva måla en gång till.

Idag vaknade vi och bestämde oss för att det får duga, blir nog inte bättre än såhär = Det är skitsnyggt och fräscht! =)
Therése satte tillbaka tavlor, hyllar etc. medan jag började måla listerna. De har nu torkat en timme så jag ska måla dem en gång till. Therése, Novalee och Jenny är till Plantagen (E-tuna). När de kommer hem ska vi till grannen i Lillebobacken och kolla på ett begagnat köksbord vi skulle få om vi vill.

Bebisen verkar för övrigt vilja stanna några dagar (antagligen veckor) till trots att vi alla vill träffa den lilla nu!!

PS. Jag har haft tur, träffat den mest underbara person i världen. Helt klart den rätta för mig!! JAG ÄLSKAR DIG (ANNA) THERÈSE WIDING!! Vi har tillsammans dessutom lyckas fått/uppfostrat en sån underbar knasig och kärleksfull dotter!! Älskar dig med älskade barn!

Nu åter till målningen!

Kommentarer
Postat av: Gäddan rulez

Åh, vad jag tycker att erat familjeliv verkar mysigt ler . Är en stor smula avis kan jag meddela tihi.



Önskar jag också får ett liknande mysliv någon dag, man kanske skulle köpa sig en mysig liten kåk ute på landet ( gärna åt Tyringehållet ) skoj.

När ni minst anar det så kommer jag och hälsar på, det var ju så längesen senast. Jag vill ju så gärna se det lilla pyret, hon ser så sööööööt ut på bilderna.



Puss och kram, vi syns på stan // en gammal skolkamrat till Thessan ;)



Hihi, nu kom jag på att jag inte sagt vem jag är, men det får ni veta senare, allt blir ju så himla mycket roligare när det är lite mystik bakom det hela. s

2009-07-17 @ 20:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0