6:e juni - Heja Sverige

Tycker det är bra att vi nu har nationaldagen som röd dag. Bättre det än pingst som jag inte har en aning om varför vi "firar"

Idag har vi bjudit hem mina och Therése´s föräldrar på mat. Nu är vi i full gång att förbereda. Det blir olika grillspätt och sen choklad/grädd-tårta med jordgubbar på! Göööötttt!! ;-D

Igår packade Novalee bebisens väska till bb, små blöjor, små nappar, lite kläder osv. Jag och loppan ska köpa en nalle eller liknande som den lilla ska få när hon kommer till bb och träffar bebisen första gången!

Nu är loppan blöjfri på dagarna, torsdag och fredag morgon var tillochmed blöjan torr på morgonen efter 13 timmar i sängen. Gissa om pottan blev full! Hon får dock fortsätta med nattblöja ett bra tag till, vill inte stressa!

Nu kan man prata om allt med loppan, hon pratar jättebra och förstår det mesta! Superkul!!

Nu måste jag hjälpa till med städningen, ska damma lite i uterummet och ta in ved dit så vi kan elda. Är ju inte precis någon värme ute idag!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad gulligt att Novalee får packa en väska till bebisen :)

2009-06-06 @ 20:30:26
URL: http://thelmasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0