Ett recept: Bara för att jag kan! ;)

Äntligen är helgen över, säger så efter som det var en jobb-helg, nu är jag ledig och hemma med mina sessor två dagar. Ikväll lyckades vi efter lite konflikter komma överens alla tre och gjorde pizza. Loppan fick självklart hjälpa till och gjorde tillochmed en liten egen pizza.
Blev den godaste vi gjort hittills med tacoköttfärs, majs, paprika och champinjoner! Mums! Bra idé älskling!

Recept på pizzadeg (det ända receptet jag kan utantill):
5 dl mjöl
1 tsk salt
25 g (en halv) jäst
0,5 dl olja (raps eller majsolja)
2 dl ljummet vatten

Knåda sen för hand för att slippa ta fram hushållsassistenten ;)
Låt jäsa i ca 20 min medan du förbereder ingridienserna:
Riv ost
Blanda en god tomatsås
och ta fram allt du gillar! =)

in i ugnen 250 grader? 10 min? Du märker när den inte är degig och inte svart!!! Lycka till.

Det räcker till en plåt men för en hel hungrig familj rekomenderas två degar eller dubbel sats.

Imorgon bär det av till Lek och Bus med familjen Andersson/Holm! Tjohoo! Måste sova så jag orkar, ska bara krama älskling först! Myyyyys!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0