Korvstroganoff??

Idag har jag jobbat. Therése och Novalee har varit på kalas i Ribbohyttan utanför Örebro. "Morbror" fyllde 35.
När jag kom hem (18.00) tänkte jag börja med mat så det var klart till T kom hem, ringde och kolla vad hon var sugen på. Korvstroganoff. Det vet hon att jag gjort jättegod tidigare så hon trodde nog att det var ett säkert kort! Annars är det inte jag som är kocken i huset..
Sagt och gjort så började jag tina falukorven och hacka löken. So far so good. Sen gick det utför: Istället för krossade tomater så tog jag passerade tomater. Sen måste jag ha tappat saltkaret i. Jag trodde bestämt att det skulle vara gott med lite vitlökssmak. Borde ha tagit lite pulver men pressade istället i 2-3 stycken små klyftor. Oj va starkt och salt det blev! Hällde i massor med mjölk för att späda ut och få en bra konsistens. Bra men jag tyckte att jag behövde dryga ut med något. River då en morot och kastar i. Det måste väl ändå vara rätt?

Ja förvarnar Therése att det inte är vanlig korvstroganoff som serveras. Lite saltare och med massa vitlökssmak. Säger dock inget om de rivna morötterna, misstänker dock att de kanske inte hör hemma där. Mycket riktigt, T tycker det smakar okej ändå men undrar vad i h-vete jag haft i morot för?? Hahaha! Mätta blev vi iallafall. Gjorde massor för att frysa in matlådor så det blir 6-7 tillfällen till jag/vi får njuta av delikatessen!

Nu käkar vi belgiska jordgubbar, jag har glass och Therése mjölk! MUMS!!
Måste lägga mig så jag orkar upp till jobbet imorgon=( Snart är det dock semester!!! Tjohooo!!!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Då vet jag att jag ska undvika middagsbjudningar hos er framöver. Jag vill inte riskera att få någon morots/vitlöks/saltkorvkatastroganoff =)

2009-06-14 @ 21:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0