Lite vardagslyx

Nu har vi äntligen en ny diskmaskin. Våran diskmaskin har nämligen hetat Jens i nästan 2 månader! Han var visserligen grym men nu har han chansen att vara lite mer social och Therése slipper sitta själv framför teven när loppan somnat!

Vi kikade först i Arboga men eftersom vi skulle till Eskilstuna och hälsa på brorsan så tittade vi även där. Priserna var mer lockande så där tog vi oss råd med en lite mer avancerad och tystare maskin än vad vi kunde sträcka oss till på Elon.

Vilken härlig lekplats de öppnat utanför brorsans och Annas lägenhet! De hoppades att vi skulle komma ofta så de får en anledning att leka där! Det var kul även för oss "vuxna", större barn! Massa vippbrädor och liknande! Jonas sprang till coop och köpte Singoalla-kex, de med sylt i. En stor låda chokladbollar och så hallonsaft!! Supergott fika!

Väl hemma började jag koppla in diskmaskinen men blev inte klar då en plastring till avloppskopplingen gick sönder, fick stanna efter jobbet och köpa en ny för 30kr. Nu har vi installerat och testat maskinen, UNDERBART!!! Den har tillochmed lampa inuti! Haha visste inte ens att det fanns såna.

Therése har jätteont och kan knappt gå. Världens foglossning! Stackars! Förut sa jag att nästa gång vill jag vara gravid! :) Tror att jag skulle whina och gnälla mycket mer än vad Therése gör. Hon drog med mig och Novalee på cykeltur istället! Vi cyklade förbi Sjölunda för första gången sen september när vi flyttade därifrån. Therése saknar det. Inte jag. Trädgården som vi hade ser nästan ut som en djungel. Förfallen. Trist.

Ska se klart på Design med Simon och Thomas nu, Therése är glad att jag inte står i diskbaljan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0