Vååååååår!! (eller?) Jaaaaa!!

En underbar dag! Vi vaknade lite sent, tog oss inte upp förrän 09.30, annars har vi faktiskt blivit morgonpigga hela bunten! Vi brukar sitta vid frukostbordet klockan 09.00, det är underbart! Jag som älskar mysiga mornar vid frukostbordet men hittills har jag fått sitta där själv eller tillsammans med Novalee. Nu är även Therése morgonpigg, det är myyyyys!!

Annat som är myys är bebisen i magen, den sparkar hårt hårt! =) Novalee går inte med på att det eventuellt kan vara en kille där inne! Det är en flicka säger hon. Men tänk om den har snopp säger vi. Neeeej! Inte snopp! En flicka är det!
Therése är sugen på ett könsultraljud, hon vill veta nu! Det vill inte jag, gör du det älskling så får du hålla det för dig själv sen! Jag väntar gärna till juli att få reda på vad det är för krabat som kommer uuuuut!! :-D

Ja för att återgå till dagen! Vi tog det lite lugnt inne först, men när klockan närmade sig tolv kunde vi inte hålla oss inne längre! Solen lockade på oss! Therése pysslade och gjorde fint i uterummet! Du är så duktig bejb! Sen tog vi fram grillen och satte fart på den! Flintastek och hemmagjord potatissallad blev det! Supergott! (Jag tycker egentligen bara om hemmagjord potatissallad, de köpta är för krämiga) En fråga till er läsare! Jag hävdar att det är rätt att ha bostongurka (hackad gurka mix) i potatissallad medan Therése tyckte jag var ute och cyklade när jag sa det. Har ni hört talas om det, vad har ni i era?

På tal om ute och cykla så var det precis vad Novalee gjorde idag, går det att ta bort stödhjulen för en liten tjej på 2,5 år? Hon är verkligen jätteduktig och cyklade ifrån mig när jag gick bredvid, vi hämtade posten i hennes lilla cykelkorg och när det blir vår på riktigt (nu?) ska vi cykla till farfar på varsin cykel !!

Maten njöt vi av i vårat uterum, det är nu invigt. Det var första gången vi åt riktig mat där, det var en kall sensommar förra året kom vi fram till =/ Men i år kommer vi äta där hela sommaren! Efter maten gick vi berserkagång med sekatörer och kantsaxar, vi klippte buskar, gräs mm. Det var kul, vi kommer få jättefint! Sen vet vi inte riktigt hur vi ska få plats med all ved vi planerar att köra hem och såga upp. Måste bygga en typ av vedbod men den tar typ plats... Får se hur jag gör!

Nu vill jag bara vara hemma och fixa, får ta lite när vi hinner och vädret tillåter. Allt kommer vi inte hinna i år, vi får ha delmål.

Förresten ringde en god vän på eftermiddagen och frågade om hon fick komma och hälsa på oss efter jobbet. Självklart! Besök är alltid välkommet! Så när vi gick in efter drygt fyra timmar ute var vi helt slut, Camilla hade nog gärna varit ute efter att ha jobbat hela dagen men vi orkade bara sitta ner och fika. Det var trevligt! Det tyckte hon med.

Nu räcker det med svammel
Det här blev en blogg alá MinLyx, svammel och hopp hit och dit. Tror dock att jag fixar rättstavning bättre än min kära sambo! ;-p

Kommentarer
Postat av: angelica

oskar var bog inte äldre än novis när vi tog bort hans stödisar på hojjen!!!



kram

2009-03-18 @ 23:12:34
Postat av: Jenny

Jag håller med dig om potatissalladen bror, även om ja inte äter den :p Camilla ringde mig me men ja var uppbokad då hon ringde typ en halvtimme innan hon skulle sluta, så ja tipsa om att du var ledig :D

2009-03-18 @ 23:43:54
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag känner några barn som tagit bort stödjhulen innan 3 år så testa. Novis har ju cyklat jätte länge nu så hon har alldels säkert ballanses för det.



Jag har inte bostongurka i potatissalladen, så jag håller med Therese.

En god potatissallad som vi ofta gör är:

Kalla ägg

Kall potatis båda tärnas



Sås:

Grädde

Majonäs

Salt

Vitpeppar



Rör ihop allt.



SÅÅÅ GOTT!

2009-03-19 @ 07:25:34
Postat av: sofia

nej,inte gurka din tok! däremot kan de va ganska gott o tärna i lite äpple! :)

2009-03-19 @ 16:40:17
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0